• TRIEDNY VÝLET 1.B TRIEDY

• Náš triedny výlet sa uskutočnil v dňoch 4.6. až 6.6. pod dozorom našej triednej pani učiteľky Mgr. Zuzany Hrišovej a pani učiteľky MVDr. Daniely Chabovej. V nedeľu 4.6. sme sa vydali na cestu vlakom k Palcmanskej Maši do Dediniek. Cestu tam sme si veľmi užili. Počas cesty sme si urobili malú obedňajšiu prestávku v Košiciach. Po príchode do Dediniek a ubytovaní sme sa vybrali na prehliadku po okolí. Prostredie tam bolo nádherné. Večer sme sa zabávali a pripravovali na zajtrajšiu túru. V pondelok sme vyrazili objavovať okolie a to priamo na Geravy. Túra bola trošku náročnejšia, ale my sme ju hravo zvládli. Po túre sme si oddýchli a načerpali sily na večerný program, počas ktorého sme si spolu zahrali niekoľko spoločných zábavných hier. Posledný deň sme strávili vo vlaku cestou domov. Výlet sme si veľmi užili a určite naňho budeme ešte dlho spomínať. Za prípravu tohto výletu ďakujeme hlavne našim pani učiteľkám a tešíme sa už na ďalší spoločný výlet.

(text + foto: Ema Čubáková)

• Slovenský červený kríž Humenné víťazný

• Srdečne blahoželáme SČK Humenné k víťazstvu v celoslovenskej súťaži Memoriál MUDr. Harineka 2023 v Rožňave.  Máme tam aj našich. Víťazný tím: Jitka Franduličová 3A, Sofia Babjaková 3A, Katarína Čulýová 4B, Michal Macko 3D a Terka Gavaľová GJZ. https://youtu.be/3gsZoP0y1Zg  video: Dominik Kopec    - JanKo -

• Projektové dni na GAGLS

• V dňoch 13. a 15. júna absolvovali žiaci prvého ročníka nášho gymnázia tzv. Projektové dni. Ich podstata spočívala v odprezentovaní záverečných prác, ktoré žiaci zhotovovali v priebehu školského roka v rámci vyučovacieho predmetu Tvorba projektu. Témy si vyberali z viacerých okruhov, akými boli napríklad zdravie, šport, umenie a pod. Nielenže tak rozšírili svoje poznatky z daných oblasti, ale naučili sa ako správne narábať s literatúrou využitou v rámci svojej práce, ako správne citovať a parafrázovať teoretické zdroje, či vypracovať vlastný dotazník, vykonať výskum a následne jeho výsledky štatisticky spracovať a analyzovať. Čerešničkou na torte bolo už spomínané prezentovanie týchto prác pred svojimi spolužiakmi, triednymi učiteľkami a vyučujúcimi predmetu TFP. Naši prváci túto výzvu zvládli výborne a pevne veríme, že sa im nadobudnuté poznatky a zručnosti podarí využiť aj v nasledujúcich rokoch ich štúdia. (-MS-)

• WDA World Championship 2023

• Dňa 15.6. vycestovali naše žiačky Bibiána Pavlíková zo 4.B, Sofia Anna Karšková z 3.B, Sofia Nina Kráľová a Sophia Vaššová z 2.B, Michaela Nováková z 2.D , Gabriela Tovarňáková z 1.C, Barbora Fiľová a Tamara Fiľová z 1.A ,Vanesa Vahovičová z 1.D a Natália Koncova z 1.C do Budapešti kde reprezentovali Súkromnú základnú umeleckú školu Via Arto na medzinárodných majstrovstvách v tanci - WDA World Championship 2023. Naše žiačky si odniesli nezabudnuteľne zážitky a aj napriek mimoriadne silnej konkurencii si vytancovali krásne umiestnenia na stupňoch víťazov. Šikovné dievčatá si vybojovali šesťkrát titul majstra sveta ,dvakrát striebro, raz bronz a špeciálnu cenu poroty za najenergickejšie choreografie.. (text + foto: Sofia Nina Kráľová)

• Triedny výlet 1.C triedy

• Triedny výlet 1.C Minulý týždeň, vo štvrtok, sa naša trieda, 1.C, vybrala na triedny výlet do Ždiaru. Ráno sme nastúpili na vlak v Humennom a s prestupom v Košiciach sme sa pomaly presunuli do Popradu. Tam sme si dali krátku obedňajšiu prestávku v nákupnom centre FORUM. Poobede sme autobusom vyrazili do Ždiaru. Po ubytovaní nasledovala krátka dvojhodinová prechádzka po okolitej prírode. Večer sme strávili voľnočasovými aktivitami. Nasledujúci deň sme vyrazili na turistiku do Bachledovej doliny, odkiaľ sme sa lanovkou prepravili na Chodník korunami stromov. Počasie nám prialo a užili sme si krásny výhľad na naše Tatry. Chvíľku sme sa ešte zdržali v okolí, prechádzali sa lesom a úžívali si čerstvý horský vzduch. Cesta späť bola príjemná a všetci sme sa tešili na zaslúžený oddych. Na hoteli nás čakala skorá večera a večer plný zábavných aktivít a loptových hier. Keďže nás posledné dva dni poriadne unavili, v noci sme spali ako zarezaní, no s jedným okom vždy otvoreným. Posledný deň nás čakalo veľmi veľké balenie kufrov a vyrazili sme na veľmi dlhú a vyčerpávajúcu cestu domov. Es war gut. :)

(text+foto: Cittelová A., Matvijová M.,Kalaninová S.)

• Triedny výlet 1.D triedy

• V dňoch 10.6. až 12.06. sa celá naša trieda pod vedením našej triednej učiteľky Mgr. Miriamy Bálintovej a pani učiteľky Mgr. Lenky Ivanovej zúčastnila triedneho výletu vo Vysokých Tatrách. Prvý deň sa niesol v znamení cestovania. Bol plný nadšenia a očakávaní. Večer sme zavítali do Tricklandie, kde sa nám podarilo stratiť v zrkadlovom bludisku a zamotať si mozgy. Program druhého dňa bol dosť nabitý. Doobeda sme si stihli obhliadnuť neďaleký kostolík, poobede zaplávať v aquaparku a večer pozrieť film v kine v Poprade. Počas tretieho dňa sme už vlastne len cestovali domov, ale únava nás skolila tak, že by sme už ďalší program asi nezvládli. Poobede sme konečne zavítali na stanicu v Humennom, kde na nás už čakali nedočkaví rodičia. Túru sme síce žiadnu nemali a Tatry sme videli len z okna vlaku, no na tento výlet budeme ešte dlho s úsmevmi spomínať a už sa tešíme na ten ďalší. (HP)

• Triedny výlet 2.C triedy

• V dňoch 10.6. -12.6. 2023 sa žiaci 2.C triedy zúčastnili triedneho výletu vo Vysokých Tatrách. V skorých ranných hodinách sme sa presunuli vlakom do Novej Lesnej, kde sme boli ubytovaní. Z penziónu sme sa presunuli TEŽ-kou na Štrbské pleso a vybrali sme sa na prechádzku na Jamské pleso. Vrátili sme sa na penzión a strávili sme príjemný večer v spoločnosti našich spolužiakov a pedagógov. Na druhý deň sme sa vybrali na celodennú túru na Predné Solisko. Bolo to náročné, ale zvládli sme to a hore na nás čakal krásny výhľad na okolitú prírodu, ktorý bol zaslúženou odmenou. Po vynikajúcej večeri sme sa zabávali hraním rôznych spoločenských hier na izbách. Posledný deň sme sa naraňajkovali a ponáhľali sme sa na vlak do Popradu, kde sme mali rozchod v OC Forum. Cesta naspäť bola dlhá, ale veľmi zábavná. Naša vďaká patrí našemu zlatému triednemu učiteľovi J. Ferkovi a pánovi učiteľovi P. Sivákovi, že nám umožnili skvelý koncoročný výlet. (text: Jana Michančová, foto: -P.S-)

foto: triedny_výlet2C

• Daždivé dobrodružstvá v Oravskom skanzene a nádhernej dedinke Zuberec

• My študenti 2.D sme sa vlakom vydali do malebnej dedinky na Orave, do Zuberca. Prvý deň sme sa plní radosti a nadšenia ubytovali. Druhý deň sa náš prieskum začal v Múzeu oravskej dediny, kde sme sa ponorili do minulosti regiónu. Nanešťastie sa počasie rozhodlo hrať proti nám, keď nás pri príchode do Skanzenu zmáčal náhly lejak. No nenechali sme sa odradiť dažďom a s humorom sme premenili rozmočené topánky a dažďom premočené oblečenie na zdroj zábavy. Po úžasne strávených hodinách v skanzene sme sa presunuli na roháčsky vláčik. Opäť sme sa dozvedeli niečo nové o tejto oblasti. Po dni plnom zážitkov sme dorazili späť do Zuberca. A nakoniec, aj keď dážď dodal výletu kvapku nepredvídateľnosti, priniesol aj nečakané zážitky a spomienky. Za tento nezabudnuteľný zážitok, celá trieda veľmi ďakujeme našej triednej pani učiteľke Mgr. Adriáne Pavlenkovej a pani učiteľke Mgr. Ladislave Hricakovej. (text + foto: Lea Mária Laškodyová)

• Triedny výlet 1.A triedy

• V dňoch 3.6. až 5.6. 2023 sme sa my, žiaci triedy 1.A, zúčastnili triedneho výletu vo Vysokých Tatrách. Vedúci výletu boli naša triedna pani učiteľka Mgr. Danka Capová a pán učiteľ Mgr. Jozef Ščerba.
            Naša cesta začala na vlakovej stanici v Humennom, z ktorej sme cestovali do Vysokých Tatier. Cestu sme si spríjemnili spievaním, rôznymi spoločenskými hrami a siahodlhými rozhovormi. Našou prvou zástavkou bolo obchodné centrum Fórum v Poprade, kde sme sa posilnili a následne pokračovali priamo do Horného Smokovca. V tejto malebnej dedinke sme sa ubytovali a bola naším „základným táborom“ odkiaľ sme vyrážali za dobrodružstvami. Ďalší deň nás čakal „zlatý klinec“ nášho programu v podobe túry. Vybrali sme sa na Popradské pleso, z ktorého sme pokračovali ďalej na kopec Ostrva, kde nás čakal prekrásny výhľad ako odmena za našu vytrvalosť. Po výdatnom oddychu sme si večer zahrali volejbal, futbal a prešli sme sa po okolí.
            Nasledujúci deň sa niesol v znamení odchodu. Hneď ráno sme vyrazili na cestu domov. Zastavili sme sa však ešte v obchodnom centre Aupark v Košiciach, odkiaľ sme už priamo a bez problémov dorazili domov.
            Náš prvý stredoškolský výlet vyšiel na výbornú a budeme naň spomínať ešte dlho.

Na záver by sme chceli poďakovať našim skvelým pedagógom, že tento výlet s nami absolvovali a veríme, že budú naň spomínať len v dobrom. (-Teréria Ferková-)

• Štúrov Zvolen 2023

• Dňa 6. 6. 2023 vyvrcholila celoslovenská súťaž v rétorike Štúrov Zvolen. Na stupienok víťazov sa postavila aj naša študentka Anna Mária Blahová (3. C) a skončila na krásnom 3. mieste. Mii ďakujeme za vzornú reprezentáciu školy a prajeme veľa úspechov aj v ďalších súťažiach. AS

• Triedny výlet 3.D

• „Nie je zlé počasie, iba zle oblečený turista.”

V dňoch 6.6. - 8.6.2023 sa uskutočnil výlet triedy 3.D v nádherných Vysokých Tatrách. Naše objavovanie slovenského klenotu prírody pozostávalo z túry na Popradské pleso a Štrbské pleso. Síce nám počasie neprialo, no dobrá nálada nás neopustila. V rámci indoorových aktivít sme zvolili návštevu Tricklandie v Starom Smokovci. Rôzne optické ilúzie a ponúkané atrakcie sme si naplno užili a vytvorili sme si množstvo zábavných fotografií. Záverom nášho výletu bola návšteva Popradu a voľný program. Domov sme došli v plnom počte a v zdraví. Za skvelú atmosféru, organizáciu a odborný pedagogický dozor ďakujeme pani učiteľke Borisovej a pani učiteľke Januchovej.                                                                                                                                  Tamara Holubová

• Triedny výlet 3.B

• V dňoch od 1. do 3.6.2023 sme sa my, žiaci 3.B, pod vedením nášho triedneho učiteľa Mgr. Petra Siváka, zúčastnili triedneho výletu vo Vysokých Tatrách. Cestu vlakom sme si spríjemnili rôznymi hrami či spievaním a hraním na gitare. Naše prvé kroky smerovali do Svitu, kde nás čakala Lasergame aréna a motokáry, pri ktorých sme nielen spolupracovali, ale sa aj úžasne zabavili a zasmiali. Následne sme sa šli ubytovať do Horného Smokovca. Ďalší deň sme strávili formou, "v zdravom tele zdravý duch". Túru sme začali cestou na Hrebienok, odkiaľ sme sa presunuli na Zamkovského chatu a odtiaľ nás čakala cieľová destinácia Skalnaté pleso. Napriek desivým predpovediam nám počasie vydržalo a my sme si mohli užiť krásne výhľady a okolitú prírodu. Po menšom oddychu sme si večer zahrali volejbal a trávili spoločný čas na terase. Posledný deň nás čakal odchod do Popradu, kde sme ešte navštívili obchodné centrum Fórum a nasledovala cesta domov. Na tento výlet budeme ešte dlho a v dobrom spomínať. Poďakovať by sme sa chceli aj pánovi učiteľovi Mgr. Jurajovi Ferkovi, ktorý bol ochotný stráviť čas na našom triednom výlete.

(text: Stela Turiková foto: -PS-)

foto a video: triedny_výlet_3B

• Malaga 2023 - jazykový pobyt

• Que tal?!

Naši žiaci sa v dňoch 26.5 - 3.6 zúčastnili jazykového pobytu v Málage. Mali tú možnosť zdokonaliť svoje poznatky zo španielskeho jazyka, spoznať kultúru mesta a zabaviť sa. Cesta prebehla pokojne bez komplikácií, alebo po našom prebehla “hladkos”. Navštívili sme centrum mesta, pláž a zažili sme si svoje aj na plavbe loďou. Dokonca sa nám naskytla možnosť naučiť sa pripraviť tradičnú španielsku paellu, ktorá všetkým chutila. Na záver tohto kurzu sme dostali certifikáty, ktoré len potvrdili naše jazykové zručnosti. Vidíme sa aj o rok!

(text: Nina Bodnárová, foto: Michaela Nováková)

foto a video: malaga2023

• „Bez vedy by sme nemali čo jesť”

• Aj takto by sa dala popísať dôležitosť vedy v našich životoch. Vďaka teoretickému fyzikovi a autorovi knihy Obyčajné zázraky, Samuelovi Kováčikovi ("Vedátor"), mali žiaci tretieho ročníka možnosť dozvedieť sa o vede viac aj mimo školských učebníc. Beseda pod záštitou HumnoArt(u) vedená Zuzanou Švecovou priniesla tretiakom množstvo zaujímavých informácií a tém na zamyslenie.

Ďalšia skvelá beseda na pôde nášho gymnázia bola na tému duševného zdravia, o ktorej sa so študentmi 1. ročníka a IV. A rozprávali novinárky Veronika Folentová a Vitalia Bella, autorky knihy Ako byť šťastný.

Za skvelé besedy patrí poďakovanie Samuelovi Kováčikovi, Veronike Folentovej, Vitalii Bella Zuzke Švecovej, Saške Harvanovej a za organizáciu ďakujeme pani učiteľke Stebnickej.

(text: Tamara H., AS, foto: Matúš K., Zuzka Š.)

• triedny výlet 3.C triedy Slovenský raj

• Prichádza čas triendych výletov. Prinášame Vám obrazovú dokumentáciu triedneho výletu 3.C triedy triedneho učiteľa PhDr. Radoslava Turika. Prvý deň sme si prezreli starobylú Levoču, kde sme si vystúpali na vežu známeho kostola sv. Jakuba s gotickým dreveným oltárom majstra Pavla z Levoče. Bývali sme v chatkách na Podlesku Hrabušice. Druhý deň sme mali turistiku cez Kláštorisko, Čertovú sihoť, Tomašovský výhľad, prešli sme si aj Prielom Hornádu. Peknú prednášku o histórii kartuziánskeho kláštora na Kláštorisku nám venoval  pán Doc. PhDr. Michal Slivka PhD. z Filozofickej fakulty UK Bratislava. My sme mu zarecitovali a venovali do pamätnej knihy kresbu s jeho postavou. Po túre sme hrali futbal, volejbal po večeri bol táborák, spev, hudba, opekačka.  Posledný deň sme si pozreli Palcmanskú Mašu a Dedinky. Počasie vyšlo nádherné. Pribudlo nám veľa pekných zážitkov a spomienok. Viac foto tu , videa tu: https://youtu.be/MMvfr8930Dg   https://youtu.be/O9JT4KoDilU - JanKo -